Erős kötődésem van az autókhoz, nem véletlenül, hiszen tervezőmérnökként eltöltöttem 12 évet az Eisenachi Autógyárban, nevemhez köthető többek között például a Wartburg Sport Coupe hátsó szárnyának teljes formaterve, vagy a nagysikerű De-Luxe Saloon jubileumi dísztárcsa szettje. De most nem dicsekedni akarok – egyébként sem szokásom –, még csak nem is felvágni a kiemelkedő intellektusomra – ami mégúgy sem szokásom –, csak felhívni a nagyközönség figyelmét az ún. cégautó-bunkóskálára.
Jelen tanulmányomban nem elemzem a cégautó paletta teljes spektrumát, hiszen az meghaladná e blog kereteit, de talán még a teljes internet is kevés lenne rá, csupán a személyi használatú alsó- és középkategória legnépszerűbb típusait használó emberekről ejtek pár szót.
Akiket a közös használatú autók anonimitásba burkolózó ámokfutói (kulcsos kocsi!), a fehér áruszállító furgonok agresszív macsói, vagy a kamikaze motoros pizza futárok érdekelnek, az olvasson mást, mert itt nem róluk lesz szó.
A cégautóban az a jó, hogy nem a használójának kell megvennie az autót és állnia az üzemeltetési költségeket, hanem a cégnek. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a szűklátókörű menedzserek nem képesek átlátni az összefüggést cégük pénzügyi helyzete, az autókra fordítandó költségek és saját előmenetelük között, mert nem érzik azonnal a zsebükön a hatásokat, ezért gátlástalanul nyúzzák a számukra biztosított cégautókat. Cégnek belefér, leszarom a fogyasztást, és üveghangon tolják Baranyáig.
Különböző autómárka különböző stílust hoz ki az emberből, avagy mindenki olyan márkát választ, ami rá jellemző, nem tudom. Csak az a biztos, hogy mindközül a legbunkóbbak a Fordot használók. Agresszívek, mindig sietnek, letolják az embert bárhol, indexelni a legritkább esetben szoktak, és azt elfelejtheti minden normálisan közlekedő, hogy egy Fordos beengedje a forgalomba. Hosszabb utak előtt még nekem is be kell dobnom pár felest, hogy elérjem a megfelelő agresszivitási szintet, és könyörtelenül visszaverhessem a támadásaikat.
Ford cégautó, ez még egy megkímélt fajta
Be is fejezem, mert már ennyitől felidegesítettem magam, most az Opelesek, a Volkswagenesek, a japán márkákat vezetők vagy a lúzer Peugeot-sok megúszták. DE ÁTGÁZOLOK RAJTATOK IS!