Kigondoltam

száz foooriiintnaaaak ötvenafele

Segédanyag

Részeredmények

  • csillagkúll: @dzsessz.szesz.zen: nem lennék a helyükben, amikor megtudják. (2023.09.04. 19:50) Jogvédő szervezetek
  • Kardos doktor: @dzsessz.szesz.zen: nyilván a libsi maszlagra van ráállva az agyad, azért nem fogod fel. (2023.08.08. 01:11) Az UBI margójára
  • dzsessz.szesz.zen: @ripők: rendkívül érdekes feltevés, de ezen a blogon a válaszok a fontosabbak! Mosási hőfok a mosá... (2023.07.27. 15:09) Bajersó
  • Páska Süme: reciprok hűböllér igazodópötty. (2023.02.07. 01:37) Mőőőőő!
  • dzsessz.szesz.zen: @Páska Süme: youtu.be/IqzMUn90tMg (2022.12.20. 10:58) A rendes december 3-i éves poszt
  • dzsessz.szesz.zen: nna... idővel a történelem bebizonyította, hogy aki rosszul múúnvalkol, azt kibasszák a pártból ma... (2022.08.23. 15:41) Moonwalk

Bambák

Legényvállalatunk

BOIL.gif

A méret a lényeg

2013.07.10. 04:04 Kadarka Jánoska

Biztos sokan tudjátok, hogy minden komolyabb autógyár Kínában nyomul. Hatalmas a piac, sok a gazdag, ezért aztán különleges igényeket is kiszolgálnak. Nagy autókat csinálnak.  A kínaiaknak fontos a méret, státuszszimbólum a sofőr és az, ha hatalmas a tér hátul. Nyújtott tengelytávú modellek, ahogy hivatalosan mi, az autóipar prémium szegmensében dolgozók mondjuk. Az Audi, a Daimler, a BMW, a Volvo mind kijöttek a centikkel hosszabb modellekkel, sokat nem is lehet máshol kapni, csak Kínában.

De azt már nem hiszem, hogy tudjátok, miben különböznek még a kínai piacra gyártott autók a világ többi autójától. Hogy kicsik.

Nem kívülről, ha figyeltetek, akkor az első bekezdésből még rémlik talán, hogy nagyobbak az autók, mint Európában és Amerikában. Belülről kisebbek.

Minden autógyár az átlagemberre optimalizálja a belső méreteket. Milyen magas az ülés középállásnál, hogyan lehet elérni a pedálokat, kormányt, gombokat és a többit. Az átlagmagassághoz képest pedig meghatározzák a minimumot és a maximumot, ameddig még a beállításokkal el lehet érni a jól használható vezetési pozíciót. Ülést előre tolni a kicsiknek, annyira, hogy a pedált elérjék, de közben az ülőlapot emelni kell, hogy kilássanak a szélvédőn. Komplett csapatok foglalkoznak az ergonómiával, hogy minden tökéletes legyen.

Az amerikai gyárak 155 cm-ig, az európaiak 154 cm-ig mennek le (a franciák persze nem, de az kit érdekel). Ez az a magasság – átlagos testfelépítést feltételezve –, aminél még jól vezethető az autó a szélső beállításokkal. A magasakkal most nem foglalkozom, egyrészt mert a kínaiakhoz nincs köze, másrész a modellek egy része olyan, hogy igen magas embereket is képesek kiszolgálni. De persze a nagy modelleket is optimalizálják a kisemberekhez, csak a felső korlát más.

Így az autógyárak az autóvásárlók 98%-át ki tudják elégíteni. Az ennél kisebbek meg vagy kényelmetlenül vezetnek, vagy átalakítják egy kicsit az autót. Pedálemelés, ülésmagasítás, ilyesmi.

Na most a lényeg: Kínában kereken 10 cm-rel kisebb az átlagmagasság, mint Európában. A 155-154 cm-res minimum testmagasságra tervezett belső méretekkel a kínaiak mintegy 89%-át lehet csak elérni. Százmillió kínainak lenne kényelmetlenül nagy az autó, ha ugyanúgy gyártanák, mint a világ többi részén.

A százmillió persze nem a fizetőképes kereslet, de ha csak az egy százalékuk tud autót venni, az is egymillió potenciális vásárló, aki nem találna magának megfelelő méretű autót. Ezért a gyárak kisebb emberekre építik az autóik belsejét, mert vásárló az nem veszhet el.

126 A méret a lényeg_1.jpg

Ha valaki ült már kínaiaknak gyártott A8 L-ben (Long kivitel, először a kínaiaknak csinálták, de már itt is lehet kapni), az tudja, miről beszélek. Az ülés kényelmetlenül magas, a pedálok túl közel vannak, a kormány átmérője kisebb két centivel a megszokottnál. Mindent hátra kell állítani, egy átlagos európainak a szélső értékekhez kell tolni az ülést és a kormányt, hogy kényelmes legyen a pozíció. De még úgyis marad néhány furcsaság, mert minden kezelőszerv egy kicsit kisebb a megszokottnál. Kisebb kezekre lettek tervezve.

Az autó kívülről úgy néz ki, mint egy normál autó, a méreteken nem lehet változtatni (legfeljebb a tengelytávot növelni), ezért belülről módosít minden gyár. Hogy a kisebb kínaiakhoz is passzoljanak a modellek.

Most ennyi, lejárt a szünet, mennem kell a szalaghoz vissza.

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kigondoltam.blog.hu/api/trackback/id/tr155397841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.07.11. 06:49:01

Nem teljesen világos, hogy a bugyuta autógyárak a helybeállítások felső korlátját miért manipulálják az alsóval együtt, az átlagmagasságra hivatkozva.
Tekintettel a kínai kosárlabdasport hihetetlen, dinamikus fejlődésére, meglehetős szűklátókörűségre vall a lakosság 0,00054793%-át kitevő centerjátékosok ignorálása.

Természetesen a napnál is világosabb, hogy a kívül böhöm, belül szűkös gépkocsikról szóló dolgozat pusztán metafora, mindazonáltal találóbb lett volna, ha a szerző inkább a koponya CT vizsgálatának eseményszálára fűzi tulajdonképpeni üzenetét.

spájdernecc 2013.07.11. 07:31:33

@ripők:
azért a szerző nem egy karintifrici, hogy utazgasson a koponyája körül
másrészt ez a kínai módi simán a Mini / belül nagyobb, mint kívül/ inverze

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.07.11. 07:41:54

@spájdernecc: Azért az efféle deklarációkkal csínján kell bánni, annál is inkább, mivel a szerző életművét tallózva jelentős súlyt képvisel a kiszera méra bávatag, ha meg nem sértem.

Hobergant 2013.07.11. 12:22:24

De pedig azonban, ámbár noha nemdebár.

Kadarka Jánoska · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.07.11. 14:28:47

@ripők:

A szerző legalább szerez, de te csak kommentelsz. A menő kínai kosarasok meg úgyis az NBA-be vágynak, majd vesznek ott maguknak amcsi autót.

@spájdernecc:

Azért van olyan koponya, amit körbejárnék. Fűrésszel.

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.07.11. 14:34:48

@Kadarka Jánoska: Nono, pajtikám! Ezekben a válságos napokban a kommentelőket is meg kell becsülni! Mink vagyunk a közvélemény ám!

spájdernecc 2013.07.11. 14:38:02

@ripők:
nohiszen

@Kadarka Jánoska:
hoppá
porrá rombolod a köldöknézegető bölcsész imágóját 0,037 másodperc alatt

szanalmas 2013.07.11. 16:34:04

Azt se felejtsük el, hogy ámerikába meg a zsírdisznóság népbetegsége miatt teljesen át kell alakítani az autókat. Például az ülés kiszakad a helyéről a pufik miatt és gyenge, a légzsák kicsi, de még a súlypont is megváltozik, meg a biztonsági övet is meg kell erősíteni. Satöbbi.
Arról nem is beszélve, hogy volt már ilyen című poszt. Vagy esetleg csak én tudtam előre, hogy lesz. Mindegy, a lényeg, hogy kurva király csávó vagyok!

kiraaaaa 2013.07.11. 20:26:40

@Hobergant: ez már Tandori Dezső-féle versmélység!

Hobergant 2013.07.11. 22:55:56

@kiraaaaa: Annak a szegény embernek kihullott a haja, és ez annyira zavarja, hogy sapkát hord.
Mick Jaggernek pedig még megvan az összes haja, nagyon erős szálú lehet!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.07.12. 07:56:50

volt egy egész vicces poszt a négerekről, azzal mi lett?

De képzeli, hát szertelen 2013.07.12. 10:38:47

Megjegyzem, kár autóval menni, sokkal jobb vonattal, ahol lehet olvasni, és érdekes embereket látni.

kiraaaaa 2013.07.12. 14:22:44

@De képzeli, hát szertelen: autóban is lehet olvasni, béna vagy!

De képzeli, hát szertelen 2013.07.12. 15:16:50

@kiraaaaa: ja kérem, akinek sofőrje is van, annak könnyű!

szanalmas 2013.07.12. 16:54:52

@De képzeli, hát szertelen:

Az út menti feliratok olvasgatása és esetleges félreolvasása, félregondolása komoly élvezeti értékkel bír a sofőröknek is. Egy kortárs író fércműve meg sem közelíti azt az élményt. Persze aki két kaviccsal nem tud eljátszani órákig, az nem tudhatja ezt. A képzeletnek a valóság sem szabhat határt!
És akkor még az FM transmitteres hangoskönyvről szó sem esett!

ripők · http://kigondoltam.blog.hu/ 2013.07.12. 17:43:51

@De képzeli, hát szertelen: Segítek, mert látom, hogy nálatok kikapcsolták az internettet:
www.szalmatercs.hu/

De képzeli, hát szertelen 2013.07.12. 18:38:29

@ripők: bájos! A szalmavirág népdalkör jó projekt lehet, és még barokk kastélyt is lehet venni féláron.

De képzeli, hát szertelen 2013.07.12. 20:03:23

A tervem a következő: a szalmatercsi barokk kastélyban fotont gyártunk, a munkások pihenéséről a népdalkör gondoskodik. Ehhez kell vmi állami támogatást igényelni. Ismertek valakit a minisztériumban?

kiraaaaa 2013.07.12. 20:03:51

@szanalmas: Makkoshotyka is jó hely!

kiraaaaa 2013.07.12. 21:21:35

@ripők: aham

Száni:amilyen állapotban leledzel, ideje átkapcsolni a Muzsika tévére! halálos!

kiraaaaa 2013.07.12. 21:25:30

@ripők: ha létezik, akkor itt nyaralunk!

kiraaaaa 2013.07.12. 21:29:54

@ripők: jó, reggel indulunk, látom létezik, bár a világ végén van.

De képzeli, hát szertelen 2013.07.12. 22:28:36

@kiraaaaa: vigyétek szánalmast is, ha visszaér a vodkával és a sörrel.

szanalmas 2013.07.12. 23:29:51

@De képzeli, hát szertelen:

Nem voltam el ám sokáig, csak aztán azon melegében vodka-narancsba fojtottam a sört. Most egy ringispilben ébredtem szükségből, ájulok épp vissza. Sajna nyaralni most 4 hétig nem érek rá. Vagy ráérek de akkor nagyon, nagyon sokáig. Bazmeg, van néhány ingerem ias, csákó!
süti beállítások módosítása