Hogyan érdemes élni az egyetlen életünket: lassan, unatkozva, hogy hosszúnak tűnjön, vagy izgalmasan, minden percben újabb és újabb életre szóló élményt szerezve? A kérdés költői, hiszen unatkozni nem érdemes, azaz szabálykövető, konfliktuskerülő női kocsivezetővel utazni időpazarlás, ellenben egy férfi sofőr maga a tömény élvezet.
Megpihenés a tömény élvezet után
Mit csinál egy jól képzett – vagy rosszul képzett, ám agresszív – férfi sofőr? Cikázik a sávok között, előz akkor is, ha a szembejövő már teljesen szemben van, és letol mindenkit, aki nála lassabban akar közlekedni. Egyszóval: rém sok élvezetet szerez az utasának. (Valójában ezt nem egy szóval mondtam, de mi, irodalmárok, néha így használjuk.)
Egy női kocsivezető soha nem fog belemenni a pajkos leszorítós játékokba, nem húzza ránk fenyegetően a kormányt, ha megelőzzük, és durva test-test elleni küzdelemre sem számíthatunk, ha netán koccanásos esemény történik az utakon. Egy férfi minderre kapható, sőt. Élvezetes versenyeket csak a férfiak tudnak vívni az utakon, és a híradókba se kerülhet bele nő által okozott halálos baleset. Tiszteljük emiatt a férfi sofőröket, hiszen ők azok, akik elviselhetővé teszik az unalmas hétköznapokat, megfűszerezik a besavanyodott életünket.
Nem mellékesen a társadalmi haszna rendkívüli a férfi sofőröknek. Kicsiny országunkban naponta 3,2 ember hal meg közúti balesetben (a három halál mellett a 0,2 a végtag amputációkat jelenti), ez gyakorlatilag tíz új élet naponta. Vese, szív, tüdő, máj és lép; mind átültethető, és várnak is rá sokan. Viszonylag nagy a káló, a felhasználhatatlan anyag a roncsolások miatt, de ha csak női kocsivezetők lennének az utakon, akkor a szervátültetéssel foglalkozók csak az illegális beszállítókra számíthatnának, ami lassítaná a gyógyítást.
Férfiaknak gyártott gépjármű, balesetes amputációk utáni használatra kifejlesztve
Végül, de nem utolsó sorban, anyagi érdek is fűződik a férfi sofőrök favorizálásához. A biztosítók bónusz – malusz rendszere azon alapul, hogy vannak vétkesek és vétlenek. Ha nem lennének bevállalós férfi sofőrök, akkor a malusz generálta extraprofit megszűnne, és a bónuszok kifizetésére nem lenne fedezet. Ha pedig a biztosítók bedőlnek, megroppan az egész nemzetgazdaság.
Női gépjármű, a balesetmentes közlekedés biztosítási bónuszából könnyedén megvásárolható
Remélem, rövid tanulmányom meggyőzött minden kételkedőt arról, hogy a közúti agresszivitásnak van létjogosultsága, és a megfelelő szintű agressziót csak a férfi sofőrök jelenléte tudja biztosítani az utakon.