Ép testben ép lélek, mondja minden felvilágosult ember, és a legkülönbek nemcsak mondják, hanem építik is testüket és lelküket. Az egyik aranyszabály, amit minden, az egészségére valamit is adó embernek követnie kell, az az adalékokkal és tartósítószerekkel teletömött mesterséges ételek fogyasztásának a teljes és kompromisszumokat nem tűrő elutasítása.
Mekiben normális ember nem eszik.
A természetes anyagokat tartalmazó, magas tápértékű és egészséges ételek legbiztosabb forrása a Burger King® étteremhálózat, itt eszik a tudatos egészségvédő. De azt csak az őskingerek tudják, hogy nem volt mindig könnyű ragaszkodni a Burger King® ételeihez, ugyanis 1983 és 1990 között nem Coca-Cola® termékeket, hanem pepszit árultak az éttermekben. Szerencsére 1990-ben győzött a józan ész és a felvilágosultság, és a Burger King® onnantól nem csak az ételek, de az italok tekintetében is tökéletes élelmiszerforrás.
Az 1990-es italátállás, a Nagy Váltás az élelmiszeripar legnagyobb logisztikai teljesítménye volt mind komplexitásában, mind méretében, azóta sem volt ehhez fogható projekt a világon. Az átállás 1990. május 31-én, zárás után történt meg a 8542 Burger King® étterem mindegyikében, június elsejétől pepszi helyett csak a Coca-Cola® frissítő italait lehetett megvásárolni mindenhol. A váltást természetesen hatalmas munka előzte meg: ki kellett szállítani mindenhová a Coca-Cola® italporokat tartalmazó készleteket; el kellett készíteni az új éttermi feliratokat; az új italkeverő berendezéseket üzembe kellett állítani úgy, hogy a meglévő pepszis eszközöket ez ne zavarja; és mindezt a világ 55 országában.
Az egyik legemlékezetesebb átállás a Chatham-szigeteki Burger King® étteremben történt. A munka különlegességét az adta, hogy a dátumvonal pontosan az étterem közepén húzódott, és húzódik ma is. (A nemzetközi dátumvonal az a képzeletbeli vonal, amelytől keletre a naptári dátum egy nappal késik a tőle nyugatra lévőtől.) A Chatham-szigetek legfőbb turistavonzó attrakciója maga a dátumvonal, ami a főszigeten fut keresztül, így egy lépéssel egy nappal előre- illetve visszaléphet az ember bármikor. A Burger King® jól megtervezett marketingfogással pontosan a dátumvonalra építette az ottani éttermét, a rendeléseket a dátumvonal egyik oldalán vették fel, az ételeket pedig egy nappal később, a másik oldalon adták át a vásárlóknak. Ez az eljárás roppant népszerű volt a turisták körében, az étterem még külön panaszkönyvet is kiállított a számukra, hogy a vicces panaszaikat bejegyezhessék, egy napja várok a Whopper® szendvicsemre, de megéri, és ehhez hasonlókat.
A pepszi – Coca-Cola® váltás viszont pont az étterem speciális helyzete miatt szinte kivitelezhetetlen volt: az étterem melyik oldalán vegyék figyelembe a május 31-i dátumot, a rendelésfelvételnél, vagy az ételkiadásnál? A projektmenedzsment és a Chatham-szigeteki Burger King® étterem vezetése zseniális megoldással hidalta át a problémát, előnyt kovácsoltak a hátrányukból: a két oldalt, a rendelésfelvételt és az ételkiadást megfordították, így egy nappal előbb kapta meg a vevő az ételt, minthogy megrendelte volna. Ital a jövőből, árulták a rendelésfelvételnél az üdítőket, pepszit fizet, és Coca-Cola® frissítőt kap! A vevők imádták a helyzetet, óriási siker lett az átállásból, amit egyébként rendelés-oldali május 31-én hajtottak végre.
A másik emlékezetes átállás a közelünkben, az ausztriai Salzburgban történt. Ott kiszivárgott a Nagy Váltás időpontja, és néhány fanatikus pepszi rajongó, ún. pepszer megpróbálta meghiúsítani a Coca-Cola® bevezetését. Az átállás előtti napra időzített italpor szállítást a teherautó eltérítésével megakadályozták, ugyanakkor a salzburgi Burger King® étterem telefonvonalait is elvágták, ezért az étteremmenedzsment nem tudta a központot értesíteni a katasztrófahelyzetről, és vészforgatókönyv híján a helyieknek rögtönözniük kellett. A kihívás nagyságát, és a stressz alatt sem megtörő inspiráló hangulatot a legjobban a Burger King® belső lapja, a KitchenKingNews archív cikke adja vissza:
KitchenKingNews: És végül hogyan oldották meg ezt a megoldhatatlan feladatot?
Franz Schultz, étteremvezető-helyettes: Okosan. Kicseréltünk minden pepszi feliratot Coca-Cola® feliratra, de továbbra is pepszit adtunk üdítőként. Senki nem vette észre.
Még rengeteg érdekes történet fűződik a Nagy Váltáshoz, ismert és névtelen hősök küzdelme a váratlan akadályokkal, nehézségekkel és problémákkal. Egy biztos: az élelmiszeripar, a logisztika és a vendéglátás hármasa feledhetetlent alkotott a Burger King® étteremhálózat Coca-Cola® üdítőitalokra való átállításával.