Kigondoltam

száz foooriiintnaaaak ötvenafele

Segédanyag

Részeredmények

  • csillagkúll: @dzsessz.szesz.zen: nem lennék a helyükben, amikor megtudják. (2023.09.04. 19:50) Jogvédő szervezetek
  • Kardos doktor: @dzsessz.szesz.zen: nyilván a libsi maszlagra van ráállva az agyad, azért nem fogod fel. (2023.08.08. 01:11) Az UBI margójára
  • dzsessz.szesz.zen: @ripők: rendkívül érdekes feltevés, de ezen a blogon a válaszok a fontosabbak! Mosási hőfok a mosá... (2023.07.27. 15:09) Bajersó
  • Páska Süme: reciprok hűböllér igazodópötty. (2023.02.07. 01:37) Mőőőőő!
  • dzsessz.szesz.zen: @Páska Süme: youtu.be/IqzMUn90tMg (2022.12.20. 10:58) A rendes december 3-i éves poszt
  • dzsessz.szesz.zen: nna... idővel a történelem bebizonyította, hogy aki rosszul múúnvalkol, azt kibasszák a pártból ma... (2022.08.23. 15:41) Moonwalk

Bambák

Legényvállalatunk

BOIL.gif

Gasztronacionalizmus

2011.08.15. 07:07 Kadarka Jánoska

Akinek hiányosak a technikai alapjai, aki bélszínfarokból csinálja a tatárt, aki zöldségnek tartja a paradicsomot, és aki nem tud alkoholt zselésíteni, az ne olvasson tovább, kár az időt pazarolni. Gasztronómiai rovatunk profiknak szól, vannak vagy kétszázan a világon, akik ezt érteni tudják, magyarul csak én beszélek közülük. De azért publikálom, hátha.

A világ globalizálódik, a gasztronómia egyre nagyobb jelentőséggel bír, ráadásul nagy pénzeket is lehet akasztani belőle, miért ne tanítsam meg a Michelin-csillagos szakácsok krémjének azt a pár fogást, amitől majd előre köszön nekik Ferran Adriá is?

Lássuk tehát, hogyan lehet bármi ételt elkészíteni úgy, hogy egy adott nemzet karakterét, szívét és lelkét beleadjuk, hogy megkülönböztessük a minket körülvevő tucat termékektől. Mai tárgyam alanya a sült csirkemell nemzeti módra. Nem magyarázom az előkészítés, filézés, pácolás, klopfolás és egyéb alapdolgok technikáját, csak azt a néhány megkülönböztető jegyet mutatom be, ami kiemeli a mi csirkénket az átlagposványból.

Sült csirkemell magyarosan

Vegyünk egy jó minőségű tanyasi csirkemellet a SPAR-ban, sütés előtt szórjuk be Horváth Rozi magyaros fűszerkeverékével, és süssük ki.

Sült csirkemell osztrák módra

Vegyünk egy garantáltan jó minőségű bio-csirkemellet Ausztriában (nem tanyasinak árult festett és csempészett kínait), szórjuk meg Horváth Rozi magyaros fűszerkeverékével, és süssük ki.

Sült csirkemell csehül

A csirkemellet pácoljuk alsó erjesztésű sörben, Radegast éppen jó, és utána fűszerezzük és süssük a szokásos módon.

A szlovák

Csináljuk ugyanúgy, mint a cseh csirkemellet, de nagy pofával mondjuk a vendégeknek kínáláskor, hogy a cseh és a szlovák csirkemellet az különbözteti meg egymástól, hogy a szlovák több ezer éves szlovák nemzeti kincs, míg a cseh egy csúnya lopás.

Svájci csirkemell sütve

Vegyünk egy csirkemellet, fagyasszuk le, és ha felment a csirke árak, süssük meg, és fogyasszuk el azzal a tudattal, hogy megint kerestünk a vacsoránkon.

Albán sült csirkemell

Serrano sonkával ízesítjük, hogy a szarvasgomba aromájának adjunk egy kis pikáns csavart, érdemes friss spárgát is bedobni a Miele sütőbe mellé, összeérik szépen. Ébredés után rögtön toljunk egy kis bureket, hogy gyorsabban felejtsük az elérhetetlen álomcsirkét.

Német sült csirkemell

Pont mint az osztrák, csak a csirkemellet tendereztetjük, és az egész sütést egy részletes projektterv alapján végezzük, a végén mindent dokumentálunk. Sütés közben egy-egy jó német viccet is elsüthetünk, mellé csúszik a jó német bor is. Evés közben nem dicsérjük, csak esszük, ahogy akkor se szóltunk, amikor a dupláját fizettette velünk a török boltos.

Elnézést a kihagyott nemzetektől, természetesen van csirkerecept Bahrein, Bouvet-sziget és Lesotho módra is, talán majd máskor azokat is közöljük. Ép testben ép lélek, jó étvágyat kívánok, és erőt, egészséget!

64 komment

Címkék: gasztronómia szag kopaszodás michelin csillag mesterszakács igazságbeszéd garantált minőségű legkiválóbb poszt a címke kizárólagos használója levéltáros az illegális címkehasználat büntetendő

A bejegyzés trackback címe:

https://kigondoltam.blog.hu/api/trackback/id/tr223153914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.15. 09:50:08

Magyaros : kimész az udvarba, agyonütsz az ásóval 2 jércét. Leöntöd forró vízzel, megkopasztod majd kir'qntod.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.08.15. 10:12:57

@Panther_V:

Ez a hagyományos technika, de a molekuláris gasztronómia korában ásó helyett lézerkést kell használni!

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 10:25:01

Én ezt a egész gasztronómia hypeot nem értem. Közismert tény ugyanis, hogy a legfinomabb étek a világon a friss, ropogós fehér kenyérből csinált sonkás-sajtos-lilahagymás szendvics. A második meg a zsíros kenyér, ugyancsak lilahagymával.

Arról nem is beszélve, hogy másnap reggel az embert - a számlára gondolva - nem kerülgeti a sírógörcs, miután egy kiadósat kullantott! (Bár egy éttermi adag után, maximum kis bogyókat lehet szórni, ahogy a madarak szokták... Férfiatlan.)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.08.15. 11:06:02

pontosítások:

A magyar SPAR osztrák.
Az osztrák biocsirke magyar.
Horváth Rozi meg tudjukki

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.15. 12:50:47

Ott kezdődik, hogy jérce, aztán ott folytatódik, hogy mellét vagy a combját, és tekintve a nyilvánvalót, inkább a combját.
Sajnos azt kell mondjam, hogy Dragon kollégának igaza van abban, hogy ezek sehol sincsenek egy jó kis sülthússzaftos zsírosdeszka mellett, pláne, ha oldalas, vagy csülök készült benne előző nap!

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Valóban
Nem
Anyád?

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 13:22:05

@LadyCarambole:

Ha nem tudnám, hogy a mézesmáz alatt egy öreg vegetáriánus bujkál, akkor most megkérném a kezed! Így legfeljebb arra, hogy tartózkodj a gépeléstől...

szanalmas 2011.08.15. 13:42:42

Látszik, hogy életedben nem sütöttél még semmit, te fasz!

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 14:18:35

@szanalmas:

Ez még akár a becsületére is válhatna! Csak egyetlen igazi férfit ismerek, aki sütögetésre adta a fejét, nevezetesen Mucius Scaevola... És ő a kivétel, nem pedig a szabály!

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 14:25:26

@Panther_V:

Panter te hol élsz?
Az igazi magyaros az, amikor a nagy ricsajra kimész az udvarba, látod hogy a két jércédet ásóval agyonütötték az Orsós gyerekek, és most másznak át velük a kerítésen.
Te meg evés helyett, megint foltozhatod a tyúkól ajtaját.

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 14:34:23

@"the dragon":

Ja persze. Nem másznak a kis purdék, mert a kerítést is régen elvitték a MÉH-be.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 14:56:57

@Commandante Jayasuriya:

Nem is csoda, hogy e szörnyű, balkáni körülmények elől egészen Albániáig menekültél!

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 15:25:27

@"the dragon":

Könnybe lábad a szemem, ha arra gondolok, milyen igazad van.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.15. 16:07:05

@"the dragon":
Úristen...persze, hogy vega vagyok, ezek után nem is kérdés!

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Terelsz, baszki!

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.08.15. 16:34:34

@szanalmas:

A legnagyobb sakkozók fejben sakkozásához hasonlóan a legnagyobb szakácsok is tudnak fejben főzni, pontosan tudom, milyen lesz egy kompozíció anélkül, hogy megsütném. Te meg grillezel a teszkós faszénen egy teszkós csirkét, és királynak érzed magad.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 17:04:29

@Levéltáros:

Teljesen középszerű sakkozók is tudnak fejbe játszani. Nem egy nagy vaszizdasz, megmutatom...

g4-e6
f3-Vh4 sakk-matt

Látod, sötéttel már nyertem is!

szanalmas 2011.08.15. 17:53:54

@Levéltáros:

Már írtam egyszer, hogy elektromos grillem van, amit egyébként sem használok! Viszont igazolt sakkozó voltam!

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 18:14:38

@Levéltáros:

Tartok tőle, hogy te már a dugást is csak fejben végzed. Pontosan tudod milyen volt, mielőtt még valamelyik nyanyát gerincre dobtad volna.

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 18:17:42

@szanalmas:
@"the dragon":

Ahogyan egy, a börtön iskoláját kijárt barátom mondta: " Az is csak egy papír, hányat hozzak...?"

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 18:36:37

@Commandante Jayasuriya:

Becsülni való, hogy nem csupán apaként, de barátként is tekintesz arra a visszaeső erőszaktevőre, aki megejtette édesanyádat. Azon mondjuk meglepődtem, hogy semmibe veszi a papírokat a rácsok mögött... biztos valami igénytelen bika találta meg magának!

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.15. 18:46:12

Mondjuk a sok hozzáértőt dícséri, hogy senkinek nem tűnt fel rajtam kívül, hogy Kerékpáros szerint a csirkemell egyenlő a sültkolbásszal...

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 18:53:45

@"the dragon":

Ha a csettopikban beszélgetnénk, akkor azt válaszolnám erre az ökörségre, hogy egy kis buzi vagy, aki már annak is örülne, ha tudná ki az a lény, aki nemzette abban a forgalmas kuplerájban, ahol anyucikád a legnagyobb kurva címet kiérdemelve, a madam kedvenceként a legnagyobb forgalmat bonyolította.

Mivel azonban én veled ellentétben kínosan ügyelek a cizellált jó modorra, most csak annyit mondok, csesszen meg egy taliga kanmajom!

Commandante Jayasuriya 2011.08.15. 19:10:35

@LadyCarambole:

Levéltáros csak hozza a szokott formáját!
Viszont azt te is tudod, hogy aki rózsaszínű inget hord, attól sokkal nagyobb aljasságok is kitelnek.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.08.15. 19:46:44

@LadyCarambole:

Mindenki értette, hogy ez egy képi poént, de te még nem állsz az evolúció azon fokán, hogy ezt élvezhesd.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.15. 23:03:04

@Levéltáros:
A főzés nem vicc, az étel nem játék...köcsög!

szanalmas 2011.08.15. 23:15:24

@LadyCarambole:

Már öreg voltam akkor, vagy 15 éve volt, és akkor még kispályás fociztam is bajnokságban! Mondjuk egyetlen partit játszottam összesen, azon is kikaptam mert lámpalázas vagyok. Viszont a meccs egy kocsmában volt, hehe. Egyébként is egy köztéri sakktáblánál "fedeztek fel" ahol a kilós bábukat emelgetni is kellett, szóval ne kötözködj mert letékvandózlak, nyanya!

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.15. 23:19:57

@szanalmas:

Azt készséggel elhisszük, hogy kispályás voltál! És mint kiderült, azóta már az se...

szanalmas 2011.08.15. 23:23:14

@"the dragon":

Höhöhö! Nézd már meg, hogy azóta sikeres a magyar futsal, te fehér szoknyás teniszlédiboy!

szanalmas 2011.08.15. 23:28:09

Bazmeg, ezekre a szarokra ki a faszom kattint rá?

"Viselt-e Pippa Middleton fenékemelő bugyit?
Cynthia Nixon csirkemellet vett Budán (Fotó!)
18+Segget villantott a magyar KISS-tag
Kökény Attila sötétben élhet csak házaséletet
18+Így néz ki egy tokiói szadomazo hotel
Tornóczky Anita a bírósági ítélet ellenére sem fizet
18+Meztelen nők is vonultak a berlini Ribisétán"

alt.dro.hasz 2011.08.16. 01:09:37

Valaki!

Szükségem lenne a "nevetős-röhögős" Elvis P. számra.
Nem emlékszem pontosan, talán a "Love me tender"...
Valaki még ébren van közületek?
Tudom, nem a témához kapcsolódik,
de nekem most kell.
Előre is köszönöm.
Várom a linket.

alt.dro.hasz 2011.08.16. 01:14:54

Sztornó.
Megtaláltam.
"Are you long some tonight",
és kurvajó, kurva jó!!!!!
Köszönöm, bocsánat,
szeretlek benneteket.

alt.dro.hasz 2011.08.16. 01:28:30

are you lonesome
ez vót a javítás.
köcce.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.08.16. 01:39:18

@LadyCarambole: ezzel egyet kell értsek

a pacal sem étel
az etióp kisgyermek sem papírlap

szanalmas 2011.08.16. 02:20:26

@alt.dro.hasz:

Picsába már az amerikamajmolással, mikor van nekünk magyar Elviszünk is, bazmeg!

slagermuzeum.network.hu/video/komar_laszlo/komar_laszlo_arva_bus_ejszakan

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.16. 08:35:58

@szanalmas:
Veled asszem szivesen bírkóznék, a kispályás foci dacára is!

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2011.08.16. 08:38:56

@A Hannibal Lektűr-attitűd:
Vannak dolgok, amiket illik legalább olyan komolyan venni, mint például a reggeli szarást! Örülök, hogy akad olyan kommentelőnk, aki nem rest ezen véleményének hangot is adni!

_nyuszi_ 2011.08.16. 15:59:10

elképedve olvastam, hogy gasztro kategóriában nem ti lettetek a Goldenblog győztesek

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.16. 16:05:28

@márnyuszi.:

Még tart a szavazás Maris!

Egyébként mint tudjuk, Levéltáros nagy ínyenc. Senki nem ken például nála finomabb zsíroskenyeret.

Én inkább azt nem értem, hogy miért kolbász van a képen mint illusztráción.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.16. 16:22:41

@márnyuszi.:

Lehet, hogy neked jár a holnapi újság, de mégis inkább arra gondolok, ha nem szóltál volna.... nos, akkor is ostobenkó liba lennél, és a legkevésbé sem bölcs, viszont nem zaklatnád fel olvasóinkat légből kapott butaságaiddal.

@bogancs:

Mire fel ez a csilivili új design? Tán csak nem Gogh és Magogh fiához van szerencsénk?!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.16. 16:27:28

@"the dragon":

Beújítottam! Arra gondoltam (utólag), hogy L.Karambol könnyen félreérti a másik poszthoz tett kommentemet, és összetörné a fejemen a kalocsait. Pedig csak bókolni akartam. Mindegy.

Mindenesetere nem csalódtam benned. Valóban Van Gogh. Ezek szerint te is olvasod a festmények szombatra sorozatunkat. Muszály leszek folytatni..

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.16. 16:30:57

@bogancs:

Kurvára nem olvasom, szóval simán hagyhatod parkolópályán... Mentségemre, senki nem szólt róla, hogy anélkül nem ismerhetem fel a Mestert!

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.16. 16:38:50

@"the dragon":

az igen. De én szánt szándékkal [muszáli]-t akartam írni ha nem tudnád.

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.16. 16:40:33

@"the dragon":

Áá szóval kiállításokra jársz. Erről muszály leszek posztot írni. Mármint nem rólad, hanem a kiállításról.

"the dragon" · http://kigondoltam.blog.hu/2013/08/26/elrendezett_hazassag 2011.08.16. 16:44:53

@bogancs:

Ajánlom figyelmedbe a keszthelyi Munkácsy kiállítást. Szerintem nem sokáig lesz látogatható, ha Pákh Imit tényleg lecsukják az őssejtbiznisz miatt! Muhahaha

index.hu/belfold/2011/08/05/vadat_emeltek_ossejtugyben/

_nyuszi_ 2011.08.16. 19:08:37

@bogancs:
@"the dragon":
még jelölve sem vagytok, majmocskáim, de ha megnyeritek, sütök nektek csirkemellet
nyuszipuszi!
gasztroszex.blog.hu/2011/08/16/megvan_a_goldenblog_nyertes

bogancs · http://nivo.blog.hu 2011.08.17. 08:55:05

@márnyuszi.:

Most, hogy büdösmackó nyaral, talán megengedhetek ennyit magamnak: :)

killercsiga 2011.08.17. 16:36:59

csirkemellet önszántukból csak homokosok esznek

egyébként most kiderült, hogy Szlovákiában elfogyott a káposzta -> hamarosan nőni fog Magyarország területe
süti beállítások módosítása