***Címlaptündér, Petike, köszi a főcímlapot!***
Egy meglepő tényt tárok a széles néptömegek elé: a tudós is ember. Amikor este leveszem a fehér köpenyemet a kutatóintézetben, a benti papucsot utcai cipőre cserélem és beülök a felső-prémiumkategóriás autómba, elindulva a kitűnő minőségű sztrádákon hazafelé – ritkábban alsóbbrendű utakon –, előfordul, hogy ún. forgalmi helyzettel szembesülök. Most csak egyet emelek ki a számtalan lehetséges variáció közül: a körforgalmi haladást, udvariassággal megfűszerezve.
Egyedi gyártású, kézzel készült férfi luxusautó
Mint azt bizonyára minden közlekedésben résztvevő tudja, a körforgalomban a köröző autónak van elsőbbsége, a kint lévők meg várnak. Mi történik akkor, ha egy képzett, az európai normákat magáénak valló sofőr (egy tudós) a körforgalomban haladva beenged egy várakozót? Ha férfi a beengedett, az késlekedés nélkül, a forgalom ritmusát nem megzavarva besorol. Ha nő, akkor nem.
A tudós még a hétköznapi helyzetekben is tudós, ezért a női kocsivezetők furcsa viselkedését most tudományos dolgozatban elemzem, és feltárom az okokat (genetikai, tudatalatti és tudatos tényezők), miért is késlekedik a nő a besorolással, miért nem hiszi el, hogy valaki beengedi.
Az elsődleges ok a nagy reakcióidő. Tudomásul kell venni, hogy a nők genetikailag lassabbak, mint a férfiak. Nem lusta vagy figyelmetlen az a női kocsivezető, aki nem sorol be a felkínált helyre, hanem egyszerűen több idő kell neki az észlelés – értelmezés – reagálás hármas végrehajtásához. A lassúság részletes bizonyítására itt nem térek ki, mert akkor a női olvasóknak a kommentek írására már nem maradna idejük, elég legyen annyi, hogy egy gyerek létrehozása férfiaknak tíz perc (hazakíséréssel együtt), nőknek kilenc hónap. Másik bizonyíték a Formula-1, ki látott már női pilótát?
A genetika mellett a tudatalatti is lassítja a nőket. Az egyenlőség szép fogalom, de nézzük csak meg a nők és férfiak munkaerőpiaci helyzetét, vagy a komoly döntési pozícióban lévők arányát, és rögtön látni fogjuk, hogy szó nincs egyenlőségről. Az elnyomás folyamatos és minden területen jelentkezik, meg is van a hatása, az évezredek alatt az alsóbbrendűség beépült a nők tudatalattijába. A nőkben fel sem merül, hogy egy férfi partnerként bánhat vele, pláne egy autós.
Tipikus alsóbbrendű női tucatautó
Mindezeket a hátrányokat a rafinált nők kompenzálni próbálják felvett viselkedési mintákkal, tudatosan és folyamatosan. Elesettnek, lassúnak és gyámolításra szorulónak tüntetik fel magukat, hogy a férfiakból előhívják a hőst, aki megmenti őket. Megpróbálnak a hátrányukból előnyt kovácsolni a túljátszással. Kevésbé képzett férfiaknál ez beválhat, tudósoknál kevésbé, én például nőt még nem engedtem előre.
A fentiek áttanulmányozása után pedig rátérhet a kedves olvasó a kommentekre is, amennyiben vannak. Minden férfitársamat arra kérem, hogy ne javítgassa a női kommentezők helyesírási hibáit és ne mutasson rá a logikai tévedéseikre, hiszen egyértelmű, hogy tudatos kompenzációs technikát látunk, mert a butaság ugyan megvan, de mesterségesen felerősítve.
Az utolsó 100 komment: