Kigondoltam

száz foooriiintnaaaak ötvenafele

Segédanyag

Részeredmények

  • csillagkúll: @dzsessz.szesz.zen: nem lennék a helyükben, amikor megtudják. (2023.09.04. 19:50) Jogvédő szervezetek
  • Kardos doktor: @dzsessz.szesz.zen: nyilván a libsi maszlagra van ráállva az agyad, azért nem fogod fel. (2023.08.08. 01:11) Az UBI margójára
  • dzsessz.szesz.zen: @ripők: rendkívül érdekes feltevés, de ezen a blogon a válaszok a fontosabbak! Mosási hőfok a mosá... (2023.07.27. 15:09) Bajersó
  • Páska Süme: reciprok hűböllér igazodópötty. (2023.02.07. 01:37) Mőőőőő!
  • dzsessz.szesz.zen: @Páska Süme: youtu.be/IqzMUn90tMg (2022.12.20. 10:58) A rendes december 3-i éves poszt
  • dzsessz.szesz.zen: nna... idővel a történelem bebizonyította, hogy aki rosszul múúnvalkol, azt kibasszák a pártból ma... (2022.08.23. 15:41) Moonwalk

Bambák

Legényvállalatunk

BOIL.gif

Dezsőnek

2010.05.15. 22:30 Panther_V

Bátran viseld magányodat,
én számon tartlak téged,
ne hagyd a sorsod csillagokra,
benned érjen a végzet.

Vállad két éber sarka közt
ha sisteregve átcsap,
tudom, több vagy mindannyiunknál,
benned vakít a bánat.

Légy hát, akár az állatok,
oly nyersen szép és tiszta,
bátran figyelj, mint ők figyelnek
kegyetlen titkaikra.

S egy éjjel, magad sem tudod,
mint égig érő ének,
feljönnek benned napjaid,
a halhatatlan évek:

az este nem lel senki rád,
az este sírva, késve
hiába járják pitvarod:
csak én látlak. Vagy én se.

Magamhoz

46 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kigondoltam.blog.hu/api/trackback/id/tr842006107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.05.15. 22:35:01

Téged se lehet, legyőzni, egy párbajhős veszett el benned, Panther.
Ha bemondom hogy Szabó Lőrinc, félrenézek, és itt lesz a teljes életműve?

Amúgy kedvencemtől az egyik kedvencemet raktad be. dimitrov.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.15. 22:41:58

SZABÓ LŐRINC

Pünkösdi versike az esőcskéről

Egy kicsit esett ma délután,
Mentem a körúton át,
Jött szembe egy masamódlány,
Egy polgár és két kalmár,

"Jót tesz a termésnek a zápor",
Mondta valaki ezt
S lelkemben e szóra kinyílott
Egy mélység s több Mount Everest.

Vérzápor és gennyzivatar volt
Az egész történelem,
Harcolt Ég és Pokol és Dögvész,
Tűz és Víz és a többi elem,

Anyag és Erő és Elektron,
Rádium, és tatai brikett,
Lent a Mélyben Másodfokú Egyenletek
Nyaldosták véres sebeiket.

Pünkösdkor tüzes nyelvek
Zuhogtak az égből alá,
Naprendszerek pofozták egymást,
Két rostélyos egymást falá.

Így dudolásztam magamban
S gondoltam, meglepem Erzsikét,
De nem volt nálam elég pénz
S inkább írtam egy versikét.

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.05.15. 23:03:04

@Panther_V:

Te győzz le engem, éjszaka!
Sötéten úszó és laza
hullámaidba lépek.
Tünődve benned görgetik
fakó szivüknek terheit
a hallgatag szegények

A foszladó világ felett
te változó és mégis egy,
szelíd, örök vigasz vagy;
elomlik minden kívüled,
mit lágy erőszakod kivet,
elomlik és kihamvad.

De élsz te, s égve hirdetik
hatalmad csillagképeid,
ez ősi, néma ábrák:
akár az első angyalok,
belőled jöttem és vagyok,
ragadj magadba, járj át!

Feledd a hűtlenségemet,
legyőzhetetlen kényszerek
vezetnek vissza hozzád;
folyam légy, s rajta én a hab,
fogadd be tékozló fiad,
komor, sötét mennyország.

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.05.15. 23:06:05

és a Parafrázis mellett a másik kedvenc:

Egyedül vagyok, mire megjössz,
az egyetlen élő leszek,
csak tollpihék az üres ólban,
csak csillagok az ég helyett.

A temetetlen árvaságban,
mint téli szeméttelepen,
a hulladék közt kapirgálva
szemelgetem az életem.

Az lesz a tökéletes béke.
Még szívemet se hallani,
mindenfelől a némaságnak
extatikus torlaszai.

A pőre örökkévalóság.
S a tiéd, egyedűl tiéd,
kezdettől fogva neked készűlt
e nagyszerű egyszerüség.

Mint tagolatlan kosárember,
csak űl az idő szótalan,
nincs karja-lába már a vágynak,
csupán ziháló törzse van.

Mindenem veszve, mire megjössz,
se házam nincs, se puha ágyam,
zavartalan heverhetünk majd
a puszta elragadtatásban.

Csak meg ne lopj! Csak el ne pártolj!
Ha gyenge vagy, végem van akkor.
Ágyban, párnák közt, uccazajban
iszonyu lenne fölriadnom.

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.05.15. 23:10:27

Kemény vagy, hivatalból
Elitélsz, hivatalból
Rámnézel, hivatalból.
Rádnézek mindörökre –
rádnézek mindhiába
Itt állok mindörökre –
itt állok mindhiába
Fölmentelek mindörökre

PesszimPista 2010.05.15. 23:47:09

Kardozzatok még! . . . Mert jó nekem (is)
. . . . .
Basszátok meg! (ezt itt így kell ugye? . . . még új vagyok)

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.05.15. 23:58:42

@PesszimPista: Csak neked, Pistám, baszki, mégis berakom a Parafrázist, okulásnak, te is így járhatsz egyszer:

Mindenki táplálékaként,
ahogy már írva van,
adom, mint élõ eledelt,
a világnak magam.

Mert minden élõ egyedûl
az elevenre éhes,
lehet a legjobb szeretõd,
végül is összevérez.

Csak hányódom hát ágyamon
és beléreszketek,
hogy kikkel is zabáltatom
a szívverésemet!

Miféle vályu ez az ágy,
ugyan miféle vályú?
S mi odalök, micsoda vágy,
tündöklõ tisztaságú!

Szünetlen érkezõ szivem
hogy falja föl a horda!
Eleven táplálék vagyok
dadogva és dobogva.

Eleven étketek vagyok
szünetlen és egészen;
emésszétek föl lényegem,
hogy éhségtek megértsem.

Mert aki végkép senkié,
az mindenki falatja.
Pusztíts hát szörnyû szerelem.
Ölj meg. Ne hagyj magamra.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.16. 02:37:34

@gájricsi dezső:

Ne félj
Én megtehetném és mégsem teszem,
csak tervezem, csak épphogy fölvetem,
játszom magammal, ennyi az egész,
siratni való inkább, mint merész.

Bár néha félek, hátha eltemet
a torkomig felömlő élvezet,
mi most csak fölkérődző förtelem,
mi lesz, ha egyszer mégis megteszem?

A házatok egy alvó éjszakán,
mi lenne, hogyha rátok gyújtanám?
hogy pusztulj ott és vesszenek veled,
kiket szerettél! Együtt vesszetek.

Előbb örökre megnézném szobád,
elüldögélnék benn egy délutánt,
agyamba venném, ágyad merre van,
a képeket a fal mintáival,

a lépcsőt, mely az ajtódig vezet,
hogy tudjam, mi lesz veled s ellened,
a tűzvész honnan támad és hova
szorít be majd a lázadó szoba?

Mert égni fogsz. Alant az udvaron
a tátott szájjal síró fájdalom
megnyílik érted, nyeldeklő torok.
Hiába tépsz föl ajtót, ablakot.

A túlsó járdán állok és falom:
gyapjat növeszt a füst a tűzfalon,
gyulladt csomóba gyűl és fölfakad,
vérző gubanc a szűk tető alatt!

Mi engem ölt, a forró gyötrelem,
most végig ömlik rajtad, mint a genny,
sötét leszel, behorpadt néma seb,
akár az éj, s az arcom odalent.

Így kellene. De nem lesz semmi sem.
A poklokban is meglazult hitem.
Vigasztalást a játék sem szerez,
az éjszakának legmélyebbje ez.

Hogy átkozódtam? Vedd, minek veszed.
Nem érdekelsz, nem is szerettelek.
Aludj nyugodtan, igyál és egyél,
s ha értenéd is átkaim, - ne félj.

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.05.16. 07:55:52

hülye depressziós faszfejek!

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.05.16. 08:24:37

@Csönd-Nesz-Rizs.®:
@"the dragon":

Inkább egészséges életmódot folytatva sportolnának, kirándulnának a természetben.
Mindig csak az ital, cigaretta.
Azután tessék, itt az eredmény, az önmarcangoló, köldöknéző, befelé forduló melankólia

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.05.16. 13:51:27

@Panther_V: Megint te nyertél, a picsába már. Ez mindent visz... nem ismerjük mi véletlenül egymást? Én vagyok az a Józsi!
Iszonyat.
Ez is kiderült.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.16. 14:12:27

@gájricsi dezső:

Én meg a Jani. A rokkantnyugdíjas szembeszomszédod.

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.05.18. 01:29:35

@Csönd-Nesz-Rizs.®:

megjegyzem gaga kiiibaszott kiművelt jazz zenész alaposan lebutítva.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.05.18. 01:32:12

@Csönd-Nesz-Rizs.®:

Akkor egyszer meghallgatom. Kéne hozzá egy focipályányi fû, asszem.

Csönd-Nesz-Rizs.® 2010.05.18. 01:33:11

@Panther_V:

a fenti linket 2 percig hallgasd csak.
ez van bazmeg, NEM kell a jó, a minőség!

mi a megoldás? ELKURVULUNK!

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.05.18. 01:49:15

@Panther_V:

Ez a nagyon-nagyon-nagy kedvenc, csak sajnos az eredeti Woodstock-orig eltűnt.

www.youtube.com/watch?v=BA-pl_voUQM&feature=related

Flat Eric / sta press (törölt) 2010.05.18. 02:02:07

@Panther_V:

Valóban más, de jó.
Ezt meg a krikettes poszthoz linkeltem volna.

www.youtube.com/watch?v=JQkActP-isE
süti beállítások módosítása