Egy éve a kancsal meghirdette munkahelyteremtő programját, tíz év alatt egymillió új munkahelyet ígérve, amit a sebhelyesarcú, a habókos és még sokan mások is támogattak. A számok egyelőre nehezen jönnek, ezért országmentő akciót indítva nyilvánosságra hozom, mit is kellene csinálni ahhoz, hogy meglegyen az egymillió új munkahely, akár már jövőre is.
Bal oldali közlekedés bevezetése
Magyarország 1939-ben tért (volna) át a jobb oldali közlekedésre, itt most nem részletezendő okok miatt ez csak ’41-ben sikerült. Csináljuk vissza, és meglesz az egymillió új munkahely, összefoglalom, hogyan:
1. Meglévő autók bal oldali közlekedésre való átállítása
Nem nagy ördöngösség, az autóipar már régóta úgy gyárt, hogy minél kisebb legyen a bal- és jobbkormányos autók között a különbség, hiszen mindkét piac hatalmas, tehát az átalakítás simán elvégezhető. A szerelések miatt a márkaszervizek és a kisiparosok kapacitását bővíteni kell: 15000 új munkahely.
2. Autógyárak kapacitásnövelése
Magyarország autógyártásban nagyhatalom, elég csak a Suzuki, Audi és Daimler gyárakra gondolni, és most még csak a prémiummárkákat említettem. A világ egyharmada baloldalon közlekedik, ha mi is ott járunk, akkor mindkét típust gyártani fogják nálunk, hiszen a szomszédok miatt kellenek a balkormányos autók is. A beszállítói lánc új munkahelyeit is ideszámolva ez 36500 új munkahely.
3. Gépjárművezetők újraképzése
Az átképzés szükségességét minden közlekedő beláthatja, tréningek nélkül háborús helyzetek uralkodnának el a magyar utakon, tekintve az agresszió folyamatosan magas szintjét. Kistérségi oktató- és vizsgaközpontok felállítása szükséges: 21000 új munkahely.
4. KRESZ táblák kihelyezése
Kezdő projektmenedzserek bizonyára átrakatnák az út egyik oldaláról a táblákat a másikra, de ez kapitális baromság lenne. Duplikálni kell a táblákat, mindkét oldalon szükség van a jelzésekre, hiszen a felkészülés alatt még nem szüntethetők meg a jelenlegi táblák, de az átállás pillanatában már a másik oldalon kell lennie minden jelzésnek. Ez csak párhuzamos kihelyezéssel kivitelezhető. 34000 új munkahely.
5. Útátépítések
Minden körforgalmat át kell alakítani, hiszen a hajtásiránynak megfelelő ívben fordul rá a bekötő út a körforgalom gyűrűjére, az íveket is balossá kell tenni. A hagyományos kereszteződéseknél útépítési munkákra csak kismértékben van szükség (a kanyarodó sávok esetében): 25400 új munkahely.
6. Útburkolati jelek újrafestése
Nem ragozom, csupán felhívom a figyelmet, hogy ami az egyik oldalon festést jelent, az a másik oldalon radírozást, ezért ennek a munkafázisnak az emberi erőforrásigénye igen nagy: 65121 új munkahely.
7. PR tevékenységek
Reklámok az elektronikus műsorszóró médiákban, óriásplakátok, köztársasági elnökúr személyes levele minden magyar állampolgárhoz, és még sorolhatnám. 12300 új munkahely.
8. Határátkelőhelyek átépítése
Ha jön a hülye szlovák, valahogyan jelezni kell neki, hogy másik oldal, helóka! Illetve a jelzés az kevés, át kell terelni a forgalmat betonfalakkal, alul- és felüljáró rendszerekkel. 34000 új munkahely.
9. Rendőrség átképzése
Az egyik legkeményebb feladat. Nem elég kioktatni őket többhónapos fáradságos munkával, csapatépítéssel egybekötött tréningekkel, hogy a traffipaxot eztán a másik oldalon kell felállítani, de ennek az infónak rögzülnie is kell, ha nem akarjuk, hogy csökkenjen a Belügyminisztérium bevétele. 9500 új munkahely.
10. Elő-, fő- és utótanulmányok készítése
A felkészítésben és az átállás értékelésében természetesen részt vesz a Kigondoltam műhelye, az angol, japán, ausztrál, indiai stb. helyszíni tanulmányok elkészítését a bal oldali közlekedést alkalmazó országokban nem bízzuk másra, tekintettel a téma jelentőségére. A megnövekedett adminisztrációs terhek miatt új alkalmazottakat, projektmenedzsereket, lótifutikat, pénzügyeseket, titkárnőket, rabszolgákat és HR-eseket kell felvennünk. 6679 új munkahely.
A fent vázolt átállás összesen 250000 új munkahelyet teremt. Ha az egész procedúrát megismételjük még háromszor úgy, hogy az átállási idők átfedjék egymást – ne lehessen ugyanazt a kapacitást felhasználni egymás után, duplázni és triplázni kelljen mindig –, akkor már meg is van az egymillió új munkahely. Ez egymillió új adózó, egymillió új TB befizető, és egymillió új fogyasztó a piacon.
Hajrá magyarok, hajrá Magyarország!