Mielőtt beszállnánk metálzománcos autógép-csodánkba, győződjünk meg róla, hogy rendelkezünk kategóriahelyes jogosítással az irányításához. Ugyanis nemcsak technikailag, de jogilag is alkalmazkodnunk kell a technikai és a jogi környezethez.
Beszállás után a széket állítsuk be a magasságunknak megfelelően úgy, hogy a karunkkal kényelmesen elérjük a kormányzót, illetve a lábunkkal a nyompedálokat. Tartózkodjunk az olyan pozícionálástól, aminek következtében a karunkat vagy a lábunkat túlzottan ki kell nyújtóztatni, illetőleg begörbíteni. A jól beállított székpozíció kényelmes és biztonságos.
Ha a székkel végeztünk, jöhetnek a hátratükrök, külsőleg és belsőleg egyaránt. A cél az, hogy a környezetünk jól beleshető legyen fejkörzések nélkül is.
Karváltós autógép esetén a karváltót tegyük üresjáratba, robotváltós autógép esetén a robotváltót parkoló állásba. Következhet az indulás.
Helyezzük az indítókulcsot az indítókulcslyukba, és fordítsuk el abba az irányba, amelyik az indítást kezdeményezi. Ha nyomógombos indítással rendelkezik az autógépünk, akkor nyomjuk meg a nyomógombot. Ha mindent jól csináltunk, a motortechnika feléled.
Induláshoz a karféket engedjük ki, a robotváltót tegyük D állásba, illetve a karváltót az egyes számú fokozatba. A bilux segítségével nyomatékosítsuk indulási szándékunkat, majd a gyorspedál óvatos megnyomásával induljunk is el. Az úti célunkhoz közeledve a lassúpedált addig nyomogassuk, amíg az autógép meg nem áll. Helyezzük a megfelelő fokozatba a karváltót vagy a robotváltót, és állítsuk le a motortechnikát.
Megérkeztünk.